2015 feb 28, Kategória: Üzlet, 2 117 Megtekintés
A norvég Schibsted és a dél-afrikai Naspers megegyezett
Az apróhirdetési piacon működő két óriás a jövőben egyetlen cég tulajdonába kerül, és a tervek szerint az egyik kivezetésre kerül majd a piacról. A Jófogás és az OLX nevét mindannyian jól ismerjük, ám míg az OLX teljesen ingyenes, addig a Jófogás kapcsán már eddig is szigorúbb felhasználási feltételekkel kellett számolni a hirdetőknek. A Jófogást üzemeltető Schibsted Media Group a korábbiakban megállapodott a dél-afrikai Naspers médiavállalattal, melynek részét képezte az is, hogy romániai és portugáliai érdekeltségeiről lemond a dél-afrikai vállalat javára. Az M&A ügyletben a Schibsted állandó jogi partnere, a használtautó.hu eladásánál is segédkező LKT iroda felvásárlási tanácsadói működtek közre, akik már jelentős tapasztalatokkal rendelkeznek a hasonló ügyeket illetően.
A két portál között egyébként már hónapok óta komoly reklámverseny folyt, és rendkívül sokat költöttek arra, hogy a felhasználókat saját magukhoz csábítsák. Mindennek a jövőben már valószínűleg csak abban lesz jelentősége, hogy a hirdetési rendszer ingyenessége megváltozik majd a marketingre költött összegek behozatala miatt.
S hogy apróhirdetőként ebből mit tapasztalatunk majd? Míg az OLX-en gyakorlatilag korlátlan számban és ideig lehetett hirdetni, addig valószínűleg ez változni fog. Mivel az oldal teljesen megszűnik majd, így a monopol helyzetbe kerülő Jófogás felhasználóinak száma jelentősen növekszik majd. Ennek anyagi kihasználása pedig nyilvánvaló, tehát az ingyenes hirdetési lehetőség valószínűleg korlátok közé lesz szabva.
Posting your comment...
Szólj hozzá